Ridhandskar

Att hitta ett par ridhandskar som passar, håller och är bekväma är svårt att hitta tycker iallafall jag, jag vet inte hur det är med er? ;) Just nu har jag ett par ROECKl och är facktiskt ganska nöjd med dem. Nackdelen är att de är dyra (ca 400kr) men dom är väldigt sköna och ger bra grepp.
jag tänkte lägga upp lite av de vanligaste handskarna innom ridsporten just nu och dra lite pluss och minus om dem.
Roeckl
+ bra grepp
+ hållbara
+ snygga
+ bekväma
+ flera färger
- dyra (ca 400kr)

Hööks vet inte så mycket om dessa då jag aldrig har provat ( lägg gärna till om du som provat har en annan uppfattning om dessa handskar) men min uppfattning är:
+ bra grepp
+billiga
+ bekväma
- utseendet
mountain horse vet inte så mycket om dessa då jag aldrig har provat ( lägg gärna till + och - om du som provat har en annan uppfattning om dessa handskar) men min uppfattning är:
+ snygga
+ andas
+ priset
+ bekväma
- greppet
mountain horse
+ billiga
- utseendet
- tål inte vatten
- bekväma
Kingsland
+ snygga
- JÄTTE dålig kvalitee
- dåligt grepp
- dyra
kingsland vet inte så mycket om dessa då jag aldrig har provat ( lägg gärna till om du som provat har en annan uppfattning om dessa handskar) men min uppfattning är:
+ snygga
+ bekväma
+ bra grepp
- dyra
HV polo vet inte så mycket om dessa då jag aldrig har provat ( lägg gärna till om du som provat har en annan uppfattning om dessa handskar) men min uppfattning är:
+ snygga
+ bekväma
- grepp
CRW
+ billiga
+ snygga
- ganska obekväma
detta är alltså min uppfattning om dessa handskar kommentera gärna m du inte håller med eller har något att litt lägga!:)
p.s glöm inte frågestunden!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0